17 apr. 2016

Pastasallad Caprese med en twist


En fräsch och god pastasallad som passar till buffé eller en köttbit. Tänk den klassiska Caprese-salladen, men byt ut tomaterna mot jordgubbar och ge den stadga med pastafjärilar!

Jag bjöd på salladen tillsammans med denna rostbiff på min födelsedag igår.

Pastasallad Caprese
Kokt rumstempererad pasta, typ Farfalle eller Penne
Mozzarella i skivor
Jordgubbar i klyftor
Ruccola
Rödlök i skivor
Oliver
Färsk basilika
Crema di balsamico

Varva allt utom basilikan på ett stort vackert fat. Avsluta med basilikan och ett vackert mönster av crema di balsamico. Servera!

2 kommentarer:

Hyrestanten sa...

Tack för de recepten!

De kändes snabbgjorda och enkla och ska absolut testas :)

Anni sa...

Det tycker jag att du ska, Hyrestanten!
Mina föräldrar bjöd på rostbiffen på en tillställning förra sommaren och blev helt frälsta. Den är en återkommande festrätt hos dem numera. Det känns lite knasigt att bjudas på den när jag kommer dit på middag, när jag har gett dem receptet, men ...