26 juni 2017

Vegetarisk pizza



Mötte grabben idag när jag gick hem från jobbet. Han sommarjobbar på ett boende för ensamkommande barn i samma stad där jag jobbar. Han skulle köpa pizza till grabbarna på boendet för att fira Eid al-fitr. 

Attans så sugen jag blev på pizza då! Fanns ingen återvändo utan jag bestämde mig snabbt för att fixa pizza redan ikväll. Ingen tid att sätta en pizzadeg här inte utan det löste sig med köp av pizza-kit i min matbutik. Ibland får  man vara praktisk och smart :)

Då jag för tillfället är i en vegetarisk period så fick det bli en vegetarisk pizza.

Vegetarisk pizza
1 pizza-kit med tomatsås
1 squash
1 röd paprika
1 röd lök
1,5 dl lagrad riven ost
1 förpackning mozzarella
pizzakrydda, salt och olja - jag använde ramslöksolja

Rulla ut pizzadegen på en bakplåtsklädd plåt och bred på tomatsåsen.
Lägg på den rivna osten. Skär squashen i tunna skivor, jag använde osthyveln. Skiva paprika och rödlök tunt.  Lägg allt över osten och toppa med riven mozzarella. 
Grädda i 225 grader ca 15-20 minuter. 
Krydda efter smak.

Detta blev fyra portioner för min del vilket gör att jag löst lunchlådeutmaningen för några dagar framöver :)


Inga kommentarer: